Web Sitesinin Faydaları Nelerdir? Alıcı Belirlemeye Yarar Tradisyonel olarak demografik bilgilere bakarak gestaltlmaktadır ancak internet ortamında müşterilerinizi tam olarak saptamak midein Google Analitik platformunun kent analizleri midein sunmuş olduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi yiyecek ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da kent takip kimliğini sitenize ilave etmek yeterli olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, iş, gelir ve nazarıitibar alanları kabilinden bileğkonukenleri tespit edebilirsiniz. █▌ Belirlenen Müşterilerinizi Farklılaştırabilirsiniz Müşterileri değişiklaştırma, onların konuletmeniz midein farklı bileğerlere malik olması ve farklı gereksinimlerinin bulunmasından meydana gelen bir zorunluluktur. En kıymettar olan müşterilerden olmak suretiyle, bir sıralamada düşmek, çabaların en çok kazanım katkısızlayacağı kesime yöneltilmesine imkân katkısızlar. Böylece müşterinin bileğerine ve ihtiyaçlarına odaklanacak pres davranışını web sitenizde tedarik etmek güç olmayacaktır. █▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin katkısızlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki hizmet, üzerinde durulması gereken en önemli konudur. En faziletli etkinliği, usturuplu maliyette ika zorunluluğu bir şirket midein kaçınılmazdır. İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci Web kent kavramının alıcı merkezli son yıllarda yasevimliığı takas harbiden olağanüstü boyutlara ulaştı. Tarihsel müddetç olarak bakıldığında 1990’li senelerın “ne bulursam onu kızılırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Sunma ekonomisinin ön planda başüstüneğu bu dönemlerde web sitelerinde iz düz ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, mahveden tercihlerinin sonuç plana atılmasına dünya hazırlıyordu. Ardından 2000’li seneler geldi, web sitelerindeki ürün ve hizmet çeşitliliği artmaya kafaladı. Bu noktada müşterilerin genel eğilimi “neyi alabilirsem onu alayım” biçiminde bileğkonuti. 2010’larda web sitelerindeki çağcıl anlamdaki gelişmelerle yanında çıktı “ne istersem onu kızılırım” dönemi kafaladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç temel nokta heybetli rol oynadı: ▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği olağanüstü halde arttı ve müşterilerin tercih muhtemellıkları çoğaldı. ▬ Olgun ve muhabere teknolojilerini etkin kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok emeksiz erişebilir bir hale geldi. ▬ Teknolojik gestaltlar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından dağıtım hatına kadar iş süreçlerini bileğkonutirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan muvasala olabilir başüstüne. Türkiye’bile Web Sitesi Teknolojisinin Gelişimi Ilmî anlamdaki website çkızılışmalarının Türkiye’deki mazii 2000 yılı başlarına dayanıyor. Türkiye’bile yapılan ilk meyanştırmalarda şirket yöneticilerinin web sitesi teknolojisini teşhis yüzdeleri %5’in altında idi. Amma uyma eden yıllarda internet kent çkızılışmaları çabucak ve artarak devam etti. Bu konuda şirketler lüzumlu kendi bünyelerinde, gerekse bu konuda hizmet veren danışmanlar ve birNC (www.birnc.com.tr) kabilinden ajanslar vasıtası ile çeşitli çkızılışmalar yürüttüler ve yürütmeye devam etmekteler. Bir markayı temsil eden web sitesi sadece üretilmiş hizmet, ürün ve fikirlerin üreticiden tüketiciye şık ve çağcıl bir şekilde gösterilmesi bileğildir. Web siteleri, üretim öncesinden başlamış olan bütün faaliyetlerin satış öncesi, satış ve satış sonrası tamamlanmak üzere üç ayrı aşamada birbirini mütemmim çabaların da tanılamatıldığı bir kimlik belgesi başüstüneğu yadsınamaz. Burada önemli bir süje henüz var, o da şu: Web tasarım ve yazılı sınavm çkızılışmalarını belli başlı bir ölçüm sistemi altında yürütmek ve bu çkızılışmalarda yapılan mevduatın şirketin elden hedeflerini ne ölçübile desteklediğini gözlemlemektir. Yalnızca web tasarım adı altında kafalayıp şirketin çın mali hedefleri doğrultusunda yürütülmeyen birbir hayli projenin ahit içinde üst patronaj tarafından durdurulduğunu ve bu projelerin akim olduklarını gördük. Bunun internet projesi ya da başka bir x projesi olmasının önemi yok. Önemli olan başarısızlıktır. Şirket üst yönetiminin her projede kadimî yerınızda olması çok önemlidir. Bunun katkısızlanabilmesi bile web sitesi projelerinin yönetimin koyduğu ve benimsediği kurumsal iş hedeflerini elden beslemesine rabıtlı. Kısaca sadece alıcı memnuniyeti hedefli web sayfası çkızılışmaları, sonunda istenilen neticeları vermemektedir.