SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Ancak bu iki meal konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri kucakin eleştiri olan bu iki meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan heveslialım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması kucakin meydana getirilen çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı işlemlemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hassaten SEM çalışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM makul bir bütçe kucakin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak kucakin meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı beş altı elan heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Kısaca SEO kucakin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi kucakin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mealı arasındaki bir öteki önemli ayrım da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu keyfiyet farklıdır. SEO çalışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir yoğunluk akışı sağlar.
Bu iki meal, kucakerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çalışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise nişane elan ticari olduğu kucakin kucakerikler SEO çalışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek değildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yeğin evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.